dijous, 14 d’agost del 2014

Empleats del ferrocarril (1925-1945). 2a part


L'any 1917, Vicente Martínez Torres, anomenat al post anterior, ocupava el càrrec de Capatàs de Vies i Obres a l’estació de Cambrils a la ‘Compañía de los Ferrocarriles del Norte de España’. Aquest any va tenir lloc una important vaga reivindicativa per la jornada de vuit hores. 

Vicente fou degradat i castigat a ocupar una plaça de guardabarreres al pas a nivell dels ‘Emprius’ de Salou amb servei nocturn i 12 hores diàries.

Benjamin Fernández, treballava de guardaagulles al pas a nivell del carrer Barcelona. La seva dona Facunda no va treballar a la ‘Compañía’.

Querol, estava destinat com a guardabarrera responsable del pas a nivell del ‘Trobat’.

Lucio García, natural d'Albacete, va venir destinat a Vila-seca durant uns quatre anys i després a Salou, va treballar de guardaagulles. El seu fill Manolo García Pérez va ser maquinista al ‘Carrilet’ de Reus-Salou.

Bernardino Tomás Capseta, natural d'Ulldecona, treballava a l'Enclavament Tarragona-Tortosa-La Puebla de Híjar, després va venir a Salou i va ser el guardabarrera nocturn responsable del pas a nivell del ‘Trobat’. Ell i la seva dona, Francesca Urgellès també van estar al càrrec del pas a nivell del carrer Barcelona.

L'any 1936 hi havien tres Factors a l’estació de Salou: Campos, Pallardo i Domènech.

Miquel Gendre Parés i la seva dona Teresa Bargalló Boquera van treballar de guardabarreres els dos.

Sebastià Sastriques i també la seva dona Vicenta van ser responsables d’un pas a nivell a Salou com a guardabarreres.

Font escrita de Salvador Durán Martínez i oral de Maria Mercè García i família Gendre.
Foto: Estació de Salou, any 1968, que mostra una unitat Ferrobús amb motor dièsel que feia el recorregut Tortosa-Tarragona. Fotografia de F. Llauradó.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada