L'any 1917, Vicente Martínez Torres, anomenat al
post anterior, ocupava el càrrec de Capatàs de Vies i Obres a l’estació de
Cambrils a la ‘Compañía de los Ferrocarriles del Norte de España’. Aquest any
va tenir lloc una important vaga reivindicativa per la jornada de vuit hores.
Vicente fou degradat i castigat a ocupar una
plaça de guardabarreres al pas a nivell dels ‘Emprius’ de Salou amb servei
nocturn i 12 hores diàries.
Benjamin Fernández, treballava de guardaagulles
al pas a nivell del carrer Barcelona. La seva dona Facunda no va treballar a la
‘Compañía’.
Querol, estava destinat com a guardabarrera
responsable del pas a nivell del ‘Trobat’.
Lucio García, natural d'Albacete, va venir
destinat a Vila-seca durant uns quatre anys i després a Salou, va treballar de
guardaagulles. El seu fill Manolo García Pérez va ser maquinista al ‘Carrilet’
de Reus-Salou.
Bernardino Tomás Capseta, natural d'Ulldecona,
treballava a l'Enclavament Tarragona-Tortosa-La Puebla de Híjar, després va
venir a Salou i va ser el guardabarrera nocturn responsable del pas a nivell
del ‘Trobat’. Ell i la seva dona, Francesca Urgellès també van estar al càrrec
del pas a nivell del carrer Barcelona.
L'any 1936 hi havien tres Factors a l’estació de
Salou: Campos, Pallardo i Domènech.
Miquel Gendre Parés i la seva dona Teresa
Bargalló Boquera van treballar de guardabarreres els dos.
Sebastià Sastriques i també la seva dona Vicenta
van ser responsables d’un pas a nivell a Salou com a guardabarreres.
Font escrita de Salvador Durán Martínez i oral de
Maria Mercè García i família Gendre.
Foto: Estació de Salou, any 1968, que mostra una
unitat Ferrobús amb motor dièsel que feia el recorregut Tortosa-Tarragona.
Fotografia de F. Llauradó.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada