dimarts, 15 d’abril del 2014

El canal, el tren i el carrilet





Entre el 1761 i 1762 el port de Tarragona fou habilitat pel comerç exterior i es construí una duana. Això anava en detriment del port de Salou, ja que els comerciants i industrials de Reus el consideraven el seu port.

Els reusencs veien venir la crisi al seu comerç i van posar fil a l'agulla per millorar les comunicacions amb el port de Salou. Van demanar construir una carretera nova per unir Reus i Salou, s'iniciaren les obres el 1774. A més a més, van posar sobre la taula la possibilitat de construir un canal navegable per traginar les mercaderies i abaratir taxes i transport. Molts impediments van coincidir i finalment el canal no es va realitzar.

Van passant els anys, i entre 1860 i 1865, i ara sí que es construeix el ferrocarril de València a Tarragona. L'estació de Salou inaugurada al març de 1865 va significar un rellançament econòmic tant per a Reus com per a Salou, moltes mercaderies arribaven a la capital del Baix Camp d'una manera més ràpida.

I arriba el mes de juny de 1887, que es quan es va inaugurar el carrilet de Reus a Salou, i va suposar una nova revifada de l'economia local. Transportava mercaderies i persones a les platges de Salou, sobretot a l'època estival per gaudir dels banys i l'aire lliure, en aquells temps era recomanat pels metges.

Foto: Estació del Nord de Salou (1910-1915). Fototipia Thomas.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada